
Forbruger
klagenævnet i Nævnenes Hus
Mit arbejde ved forbrugerklagenævnet
Jeg er fastansat i forbrugerklagenævnet, og arbejder som sagkyndig i sager omkring køb af en vare eller køb af en ydelse. Her bliver jeg tilknyttet sager, som ligger inden for mine kompetencer. Min opgave er at indkalde parterne til skønsmøde på adressen, og efterfølgende besvarer de faglige spørgsmål, som forbrugerklagenævnet har udarbejdet.
Køb af en vare kan være:
Belægningssten og fliser.
Sand og grus.
Muld og kompost.
Topdressing.
Ribebane-materialer, dræn, bundmaterialer og top-lag.
Drivhuse og tilbehør.
Planter til et haveanlæg.
Leveringsomkostninger i forbindelse med køb.
Køb af en ydelse kan være:
Myrebekæmpelse
Muldvarpebekæmpelse.
Flise og tagrensning.
Skader på haveanlæg i forbindelse med en ydelse.
Alt anlægsgartnerarbejde og brolægning.
Anlæg af ridebaner
Forbrugerklagenævnet i Nævnenes Hus
Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet behandler klager over forbrugerkøb – dvs. klager over aftaler om køb af varer eller tjenesteydelser, som er indgået mellem en forbruger og en erhvervsdrivende.
Hvad er Forbrugerklageloven?
LOV nr. 524 af 29/04/2015. § 1. Formålet med loven er at fastlægge rammerne for alternativ tvistløsning i forbrugerforhold og at sikre forbrugere, som klager over erhvervsdrivende, adgang til en effektiv og smidig klagesagsbehandling.
Kontakt rådgivningen
Er du ikke medlem af Forbrugerrådet Tænk, kan du kontakte vores telefonrådgivning alle hverdage mellem klokken 9 og klokken 11. Ring til os på telefon 77 41 77 41
Hvad koster det at klage til Forbrugerklagenævnet?
Forbrugerklagenævnet. Forbrugerklagenævnet behandler klager fra forbrugere vedrørende varer og tjenesteydelser fra erhvervsdrivende. Der er fastsat grænser for, hvor meget eller hvor lidt en vare må koste, for at du kan klage. Som hovedregel skal prisen være mindst 1050 kr.
Hvornår kan du bruge Forbrugerklagenævnet?
Kan du ikke finde en løsning med forhandleren eller virksomheden, kan du klage til et anke- eller klagenævn. Forbrugerklagenævnet behandler klager over varer og tjenesteydelser, der ikke er dækket af andre anke- eller klagenævn.
Velkommen til klageportalen for Nævnenes Hus
Her kan du indsende en klage til:
Center for Klageløsning og eventuelt senere Forbrugerklagenævnet, Miljø- og Fødevareklagenævnet
Planklagenævnet
Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din klage. Du kan oprette en klage på egne vegne, på vegne af en anden borger eller virksomhed, og på vegne af en gruppe.